ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αναζήτηση
  • Home
  • Νέα-Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Μεγάλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ υποστηρίζουν το νομοσχέδιο για την Ανοικτή Πρόσβαση

Νέα

Share |

Μεγάλα πανεπιστήμια των ΗΠΑ υποστηρίζουν το νομοσχέδιο για την Ανοικτή Πρόσβαση

21/05/2010
OA Universities
27 μεγάλα ιδιωτικά και δημόσια πανεπιστήμια των ΗΠΑ με σημαντική ερευνητική δραστηριότητα, στηρίζουν το νομοσχέδιο για την Ανοικτή Πρόσβαση στα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγεται με κρατική χρηματοδότηση, με ένα "Ανοικτό Γράμμα στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα" που υπογράφουν οι πρυτάνεις και αντιπρυτάνεις των πανεπιστημίων. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα Πανεπιστήμια Χάρβαρντ, Πρίνστον, Στάνφορντ, Μπέρκλευ και Κορνέλ, το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, το Δημόσιο Πανεπιστήμιο της Πεννσυλβάνια και το Δημόσιο Πανεπιστήμιο του Οχάιο.

Εάν εγκριθεί, ο Νόμος θα υποχρεώνει τις κρατικές υπηρεσίες, με προϋπολογισμό για χρηματοδότηση έρευνας μεγαλύτερο των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, να δημιουργήσουν κανονισμούς που θα διασφαλίζουν την Ανοικτή Πρόσβαση στην έρευνα που διεξάγουν οι εργαζόμενοι σε αυτές ή άλλοι ερευνητές και φορείς τους οποίους χρηματοδοτούν.

Το νομοσχέδιο αφορά τις 11 αμερικανικές υπηρεσίες οι οποίες κατά κύριο λόγο χρηματοδοτούν την έρευνα στις ΗΠΑ (π.χ. National Science Foundation, Department of Energy). Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, κάθε ερευνητής που χρηματοδοτείται εν μέρει ή ολοκληρωτικά από οποιαδήποτε από αυτές τις υπηρεσίες θα οφείλει να δημοσιεύει με Ανοικτή Πρόσβαση την έρευνά του σε κατάλληλο αποθετήριο, το αργότερο έξι μήνες μετά τη δημοσίευσή της σε περιοδικό με αξιολόγηση.

Η εισαγωγή του νομοσχεδίου ακολουθεί το έντονο ενδιαφέρον για τις πολιτικές Ανοικτής Πρόσβασης από το Γραφείο Χάραξης Πολιτικής για την Επιστήμη και την Τεχνολογία του Λευκού Οίκου. Ακολουθεί, επίσης, την επιτυχία την πρώτης εθνικής νομοθεσίας για Ανοικτή Πρόσβαση σε δημόσια χρηματοδοτούμενη έρευνα που εισήγαγε το 2008 ο Εθνικός Οργανισμός Έρευνας για την Υγεία (National Institutes of Health) που αποτελείται από 27 ερευνητικά ινστιτούτα, και αντικατοπτρίζει τον καταιγισμό υιοθέτησης πολιτικών Ανοικτής Πρόσβασης από ιδιωτικά και δημόσια πανεπιστήμια των ΗΠΑ.

Στο Ανοικτό Γράμμα των πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων των πανεπιστημίων τονίζονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: "Διασφαλίζοντας την ευρεία και ποικιλόμορφη πρόσβαση σε έρευνα που χρηματοδοτείται από τους φορολογούμενους, το νομοσχέδιο υποστηρίζει τη δημοκρατική αρχή ότι, εκτός από λογικές εξαιρέσεις που αφορούν την εθνική ασφάλεια, οι πολίτες δικαιούνται να έχουν πρόσβαση στα αποτελέσματα της έρευνας την οποία χρηματοδοτούν. Η ευρεία διάδοση των αποτελεσμάτων της επιστημονικής έρευνας είναι απαραίτητη, προκειμένου η ανώτατη εκπαίδευση να εκπληρώσει τη δέσμευσή της στην προαγωγή και προώθηση της γνώσης. Σε ό,τι αφορά τα δημόσια πανεπιστήμια, η ανοικτή πρόσβαση στη γνώση περιλαμβάνεται στην αποστολή των πανεπιστημίων να προσφέρουν υπηρεσίες στο ευρύ κοινό και δημόσια πρόσβαση στη γνώση."

"Το νομοσχέδιο συνεισφέρει θετικά στην εκπαίδευση και την έρευνα. Είναι επωφελές για το αμερικανικό κοινό και προάγει την ευρεία, δημοκρατική πρόσβαση στη γνώση. Παρότι προκαλεί την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους ακαδημαϊκούς εκδοτικούς οίκους να σκεφτούν και να δράσουν με δημιουργικότητα, δεν χρειάζεται να απειλεί ούτε να υποσκάπτει μία επιτυχημένη ισορροπία των συμφερόντων μας."

Το Ανοικτό Γράμμα της ηγεσίας των 27 πανεπιστημίων έρχεται να προστεθεί στο γράμμα που έστειλαν στο Κογκρέσο, τον περασμένο Νοέμβριο, 41 Νομπελίστες στις θετικές και ιατρικές επιστήμες που υποστήριζαν την Ανοικτή Πρόσβαση. Αποτελεί μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία, σε μία σειρά υποστηρικτικών ενεργειών για την Ανοικτή Πρόσβαση από Ανώτατα Ιδρύματα των ΗΠΑ τον τελευταίο χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι σήμερα, 114 ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης στις ΗΠΑ υποστηρίζουν τo εν λόγω νομοσχέδιο.




Links: Λίστα ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης που υποστηρίζουν το νομοσχέδιο για την Ανοικτή Πρόσβαση σε δημόσια χρηματοδοτούμενη έρευνα στις ΗΠΑ
Περισσότερα για το νομοσχέδιο για την Ανοικτή Πρόσβαση
http://www.whitehouse.gov/administration/eop/ostp/blog
An Open Letter to the Higher Education Community
ΚΟΣΜΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ