ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αναζήτηση

Νέα

Share |

Προς μια ενιαία αγορά δημιουργικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο

23/11/2009
DigiMarket
Τους προβληματισμούς της σχετικά με τη δημιουργία ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς δημιουργικού ψηφιακού περιεχομένου δημοσίευσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με την Επιτροπή, η δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς δημιουργικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο (Creative Content Online) προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για την Ευρώπη, θέτοντάς την, συγχρόνως, αντιμέτωπη με πολλές προκλήσεις. Δρομολογείται, λοιπόν, δημόσια διαβούλευση, μέχρι τις 5 Ιανουαρίου 2010, για την αντιμετώπιση των προκλήσεων αυτών.

Στην Ευρώπη, ο πολιτιστικός και δημιουργικός τομέας (που περιλαμβάνει δημοσιευμένο περιεχόμενο, όπως βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά, μουσικά έργα και ηχογραφήσεις, ταινίες, βίντεο κατά παραγγελία και βιντεοπαιχνίδια) εμφανίζει κύκλο εργασιών άνω των 650 δισ. ευρώ ετησίως και αντιπροσωπεύει το 2,6% του ΑΕΠ απασχολώντας περισσότερο από το 3% του εργατικού δυναμικού της ΕΕ. Σύμφωνα με μελέτες, μια ενιαία αγορά δημιουργικού διαδικτυακού περιεχομένου θα μπορούσε να τετραπλασιάσει τα έσοδα λιανικής του κλάδου, εφόσον ληφθούν σαφή και φιλικά προς τον καταναλωτή μέτρα από τη βιομηχανία και τις δημόσιες αρχές.

Η ψηφιακή διανομή πολιτισμικών προϊόντων και υπηρεσιών, όμως, προσκρούει σε κανονιστικά και εδαφικά εμπόδια, τα οποία μπορούν επίσης να παρακωλύσουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Επιπλέον, το παράνομο "κατέβασμα" περιεχομένου σε μεγάλη κλίμακα είναι δυνατόν να διακυβεύσει την ανάπτυξη μιας οικονομικά βιώσιμης ενιαίας αγοράς ψηφιακού περιεχομένου. Οι αρμόδιοι για τη χάραξη πολιτικής στην Ευρώπη οφείλουν, επομένως, να προστατεύουν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ιδίως στo πλαίσιo ενός εξελισσόμενου οικονομικού και τεχνολογικού περιβάλλοντος.

Η δημιουργία μιας γνήσιας ενιαίας αγοράς δημιουργικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο χρειάζεται ειδικούς κανόνες προς όφελος των καταναλωτών και της ανταγωνιστικότητας. Θα πρέπει, αρχικά, να εξασφαλιστεί η ανταμοιβή της δημιουργικότητας ώστε να ωφεληθούν οι δημιουργοί και οι κάτοχοι δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να δοθούν στους καταναλωτές νόμιμα μέσα πρόσβασης, σε σαφώς καθορισμένες τιμές, σε ευρύ φάσμα περιεχομένων μέσω των ψηφιακών δικτύων. Θα πρέπει, τέλος, να εξισωθούν οι όροι ανταγωνισμού για τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα και τις καινοτόμες λύσεις για διανομή δημιουργικού περιεχομένου ανά την ΕΕ.

"Τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και το Διαδίκτυο είναι δύο κινητήριες δυνάμεις δημιουργικότητας και καινοτομίας προς το κοινό όφελος όλων των Ευρωπαίων. Πρέπει να συνεκτιμηθούν στη σχεδιαζόμενη νέα ανταγωνιστική και ακμάζουσα ενιαία ψηφιακή αγορά", δήλωσε η αρμόδια Επίτροπος της ΕΕ για την Κοινωνία της Πληροφορίας και τα Μέσα Επικοινωνίας Viviane Reding. "Η βασική μου προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια θα είναι η διαμόρφωση, σε συνεργασία με άλλους Επιτρόπους, ενός απλού, εύχρηστου για τους καταναλωτές νομικού πλαισίου για τη διασυνοριακή διάθεση του ψηφιακού περιεχομένου στην ΕΕ, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ισχυρή προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και δίκαιη αμοιβή των δημιουργών".

"Η προστασία της πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας - πνευματικά δικαιώματα, διπλώματα ευρεσιτεχνίας, εμπορικά σήματα ή σχέδια - βρίσκεται στον πυρήνα της οικονομίας της γνώσης και έχει καίρια σημασία για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης. Αυτό αποτελεί προτεραιότητα για μεταρρύθμιση: στήριξη σε υγιές οικονομικό υπόβαθρο, όχι απλώς σε νομικές έννοιες, και επικέντρωση σε λύσεις που προωθούν την καινοτομία και τις επενδύσεις στην πραγματική ζωή", δήλωσε ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ για την Εσωτερική Αγορά Charlie McCreevy.

Το έγγραφο προβληματισμού - που συντάχθηκε από κοινού από τις υπηρεσίες των Επιτρόπων Viviane Reding και Charlie McCreevy - περιγράφει τις προκλήσεις για τρεις ομάδες εμπλεκομένων φορέων: κατόχους δικαιωμάτων, καταναλωτές και εμπορικούς χρήστες. Δρομολογεί, παράλληλα, δημόσια διαβούλευση προκειμένου να συγκεντρώσει νέες ιδέες για την για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την τόνωση της αγοράς της διαδικτυακής διανομής δημιουργικού περιεχομένου. Οι σχετικές παρατηρήσεις μπορούν να αποσταλούν από τους ενδιαφερόμενους μέχρι τις 5 Ιανουαρίου 2010.



Links: Έγγραφο προβληματισμού "Creative Content in a European Digital Single Market: Challenges for the Future"
Δημόσια διαβούλευση "Content Online"
ΚΟΣΜΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ